12 Listopada
2008
powrót

Pierwszy Narodowy Test Zakupów online na www.wystarczysiec.pl - czyli wszystko o zakupach w sieci

Pierwszy Narodowy Test Zakupów online na <a href="http://www.wystarczysiec.pl" target="blank">www.wystarczysiec.pl</a> - czyli wszystko o zakupach w sieci

Bank Zachodni WBK uruchomił nowy serwis, którego główną ideą jest propagowanie wiedzy na temat płatności internetowych i zachęcanie klientów do ich wykorzystywania podczas zakupów online. Partnerem wdrożenia jest Blue Media.

Misją serwisu jest przede wszystkim edukacja z zakresu wiedzy związanej z rodzajami płatności online (Przelew24 oraz karty płatnicze, a zwłaszcza przeznaczonej do zakupów w sieci Karty Internetowej pre-paid), bezpieczeństwem dokonywania zakupów i realizowania transakcji zapłaty oraz praw przysługujących klientom.

- Liczymy na to, że wzrost świadomości klientów przyczyni się do częstszych zakupów w Internecie, oczywiście z udziałem naszych produktów - wyjaśnia Michał Szymoniak, Menedżer Płatności Elektronicznych w Obszarze Direct Banking w BZWBK.

Wraz z uruchomieniem serwisu wystarczysiec.pl ruszyły dwie promocje płatności online - "Mistrzostwa Zakupów on-line" przeznaczone dla klientów indywidualnych oraz "Firmowe Kupowanie z Przelewem24" dla firm. W obu promocjach nagradzane są zakupy internetowe, a do zdobycia jest wiele atrakcyjnych nagród, takich jak iPody czy bony na zakupy. Szczegóły promocji na stronie serwisu.

Warto zaznaczyć, że liczba osób kupujących w sieci dynamicznie wzrasta. Z danych NBP opracowanych przez serwis money.pl wynika, że w 2006 roku 27% internautów kupowało przez Internet, natomiast w 2007 r. liczba ta zwiększyła się do 42%. Szacuje się, że wartość internetowego handlu wzrośnie z 8 mld do około 12,8 mld zł na koniec 2008 r. Aktualnie sprzedaż przez internet to tylko 2 proc. sprzedaży konsumenckiej, a prognozy mówią, że przez najbliższych kilka lat rynek ten będzie rósł o co najmniej 60 proc. rocznie.

Pierwszy Narodowy Test Zakupów online pozwoli oszacować, jakie przyzwyczajenia mają nasi klienci w sieci, kiedy kupują, czego szukają w sklepach i jak płacą za swoje zakupy. Chcemy też dowiedzieć się od tych mniej aktywnych, dlaczego tak rzadko kupują w Internecie i jak możemy zwiększyć ich aktywność – dodaje Michał Szymoniak.