System płatniczy Autopay obsługuje już do 300 tysięcy transakcji na godzinę

16.04.2024
Udostępnij:

Autopay zapewnia skalowalność swojej platformy płatniczej już na poziomie 300 tysięcy transakcji na godzinę. Spółka dostarcza rozwiązanie typu High Availability Payment System (HAPS) i jest najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem dostępnym na polskim rynku. Firma już teraz obsługuje niemal 150 mln transakcji rocznie.

Wydajność bramki płatniczej Autopay została wielokrotnie zwiększona w związku z szeroko zakrojonymi planami rozwoju spółki. Firma postawiła także na rozszerzenie funkcjonalności swojego systemu płatniczego. - Wprowadziliśmy nowe metody płatności, takie jak Visa Mobile, giropay, pakiet produktów „Kup teraz, zapłać później” oraz produkty ratalne. Dodatkowo, zainwestowaliśmy w usprawnienia dla klientów biznesowych poprzez wprowadzenie nowego Panelu Merchanta oraz ulepszenie procesu onboardowania, zwłaszcza dla integratorów rozwiązań eCommerce. Nasze inwestycje obejmują także podniesienie poziomu bezpieczeństwa i szybkości przetwarzania transakcji, w tym wdrożenie tokenizacji Visa i Mastercard. Dążymy do tego, by nasze procesy obsługowe stawały się niewidoczne i maksymalnie dostosowane do potrzeb klienta - mówi Katarzyna Dmitrus, product leaderka w Autopay.

Autopay uruchomił również ostatni element łańcucha wartości w płatnościach kartowych, czyli processing.- Nasza platforma przetwarzania płatności kartowych oparta jest na chmurze i obejmuje funkcję 3D-Secure. Zapewniamy bezpośrednie, wysoce skalowalne połączenie z sieciami kartowymi Visa i Mastercard oraz natychmiastowy dostęp do aktualnych danych, dzięki łatwym w obsłudze interfejsom API. Dzięki platformie obsługujemy własną licencję agenta rozliczeniowego, ale jesteśmy też gotowi wspierać inne podmioty, które poszukują partnera do przetwarzania płatności kartowych dodaje Katarzyna Dmitrus z Autopay.

Większe możliwości dla ecommerce

Platforma płatnicza Autopay na bieżąco dostosowuje swoje rozwiązania do oczekiwań partnerów biznesowych i może zostać łatwo zintegrowana z innymi systemami, z których już oni korzystają. W tym roku do oferty Autopay wszedł duży wybór modułów umożliwiających szybki onboarding klientów partnera oraz analizę prowadzonej sprzedaży w różnych segmentach rynkowych. Pojawiły się też nowe rozwiązania z zakresu hiperpersonalizacji oferty reklamowej.

Rocznie z systemu płatniczego Autopay zaczyna korzystać nawet 25 tysięcy nowych merchantów (sprzedawców online). Dlatego też firma w ostatnich latach zainwestowała w znaczne usprawnienie procesowanie transakcji oraz procesów rozliczeniowych z merchantem. Co ważne, firma udostępnia swoim partnerom biznesowych nawet kilkadziesiąt form płatności, z których mogą skorzystać jego klienci. Autopay “zbierając” środki, wykonuje jeden przelew rozliczeniowy, zamiast wielu dla każdej z form płatności. - To ułatwia cały proces i sprawia, że nie ma konieczności parametryzacji rozliczeń. Niezależnie od liczby form płatności. Wystarczy, że otrzymamy rachunek, na który mamy wykonywać przelewy - mówi Katarzyna Dmitrus z Autopay.

Autopay oferuje rozliczenia już od kolejnego dnia roboczego po otrzymaniu płatności, a w części przypadków nawet tego samego dnia. W przypadku innych bramek płatności na rynku czas może wynieść nawet 7 lub 30 dni.



Autopay (wcześniej Blue Media) to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do krajów ościennych. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Przeczytaj także:

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej

Artykuł

E-winiety na przejazdy w Szwajcarii już dostępne w aplikacji Autopay oraz online 

Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Szwajcarię. Winiety na przejazdy w Szwajcarii dostępne są zarówno na stronie internetowej market.autopay.pl, jak i w aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS.

16.02.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cloud Services wraca pod skrzydła Autopay

Spółka Cloud Services z początkiem 2024 oferuje swoje kompleksowe rozwiązania IT pod nową marką Autopay Services.

14.02.2024 Czytaj więcej