Pół miliona przelewów

#BlueCash #SPBC

20.04.2015
Udostępnij:

Tylko w pierwszym kwartale 2015 roku System Płatności BlueCash zrealizował pół miliona przelewów natychmiastowych

Spółka Blue Media ogłosiła wyniki systemu Płatności BlueCash (SPBC). Tylko w marcu w systemie przelewów natychmiastowych zrealizowano 178 tys. transakcji. Uczestniczące w Systemie banki zaczynają zarabiać również na usługach komplementarnych.

Pierwszy kwartał 2015 roku był kolejnym kwartałem wzrostu liczby przelewów natychmiastowych zrealizowanych w SPBC. Rekordowa liczba przelewów zrealizowanych w marcu, 178 tys., oznacza ponad 52% wzrost w stosunku do marca roku 2014. W całym pierwszym kwartale roku 2015 liczba transakcji sięgnęła blisko 0,5 mln. Wynik ten jest w dużej mierze wynikiem rosnącej liczby banków znajdujących się w zasięgu systemu. Obecnie przelew natychmiastowy za pośrednictwem SPBC można zrealizować na konta założone w 76 bankach.

Przelewy natychmiastowe w większości banków są płatne; wysokość opłaty zależy od polityki cenowej konkretnego banku. Najpopularniejsza stawka to 5 złotych za przelew. Niektóre banki w ramach konta oferują pulę przelewów darmowych lub rozliczają je według stawki progresywnej.

- Kwoty, jakie płaca klienci końcowo za przelewy natychmiastowe systematycznie maleją, głownie na skutek konkurencji między bankami – komentuje Sebastian Ptak, Członek Zarządu Blue Media S. A.. – Spadek ten rekompensowany jest jednak z nawiązką wzrostem liczby przelewów. Banki korzystają z nich również na inne sposoby, oferując nowe usługi, takie jak kredyty sprzedawane przez internet.

Z najbardziej kompleksowym wykorzystaniem przelewów natychmiastowych mamy do czynienia w sprzedaży produktów bankowych przez internet. Tu przelewy wykorzystywane są jako element weryfikacji Klienta oraz do obsługi wypłat i wpłat. Dzięki temu można np. udzielać kredytu w 15 minut, wliczają w to wypłatę pożyczanej kwoty. Wykorzystanie technologii przelewów natychmiastowych pozwala na zdalną i natychmiastową sprzedaż takich produktów jak konta bankowe, lokaty, karty płatnicze, kredyty samochodowe i gotówkowe. Oraz na późniejszą ich obsługę.

Ciekawym rozwiązaniem wykorzystującym technologię BlueCash są też tzw. przelewy na telefon. Jest to usługa pozwalająca na przelanie środków w sytuacji, kiedy nie znamy numeru rachunku adresata, a jedynie numer telefonu. Adresat dostaje wiadomość tekstową o czekającym transferze i wskazuje numer konta, na który mają trafić środki. Naturalnie natychmiastowo.

W ten sposób przelewy natychmiastowe stają się furtką dla nowych źródeł przychodu.

Przeczytaj także:

Artykuł

Autopay partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka

Autopay został partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Organizatorem akcji jest Instytut Humanites - Człowiek i Technologia.

15.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru produktu, zrezygnują z zakupów, gdy nie znajdą ulubionej formy płatności.

13.05.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej