Przelewy natychmiastowe na fali

#płatności online #BlueCash

14.01.2016
Udostępnij:

Podsumowanie roku Systemu Płatności Blue Cash

Bardzo dobrym wynikiem zakończył się ubiegły rok dla Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest sopocka spółka Blue Media. W grudniu liczba zrealizowanych za jego pośrednictwem przelewów wzrosła o 14%, zaś wynik całoroczny był o ponad 51% wyższy w stosunku do roku 2014.

Grudzień tradycyjnie okazał się dobrym miesiącem dla banków oferujących swoim klientom przelewy natychmiastowe w Systemie Płatności Blue Cash. Koniec roku oraz przedświąteczny ruch skłaniały do korzystania z tej formy płatności. Ogółem System sopockiej firmy Blue Media odnotował w grudniu 301 tys. transakcji, aż o 14% więcej niż w listopadzie. Był to kolejny rekordowy miesiąc w rekordowym roku, w którym łącznie Polacy wykonali ich blisko 2,5 mln (dokładnie 2 431 654). To o ponad połowę więcej niż w roku poprzedzającym, kiedy to System odnotował nieco ponad 1,6 mln transakcji.

W całym roku stale rosła też średnia wartość przelewów. O ile w styczniu wynosiła ona 795 złotych, to w grudniu już 1205. Wzrost liczby oraz wartości przelewów przełożył się naturalnie na całościowy wynik Systemu. Łączna wartość obrotów wyniosła w 2015 roku prawie 2,4 mld złotych.

- Rozwój Systemu Płatności BlueCash w ubiegłym roku zawdzięczaliśmy kilku czynnikom – podsumowuje Sebastian Ptak, Członek Zarządu Blue Media. – Przede wszystkim to jest świetna usługa, z której Polacy coraz chętniej korzystają. Przybyło nam też uczestników, obecnie jest ich już 76, w tym m.in. Bank Zachodni WBK, który zdecydował się rozszerzyć swoją ofertę o nasze przelewy. Jak pokazują wyniki – to była bardzo dobra decyzja. W 2015 roku udało nam się zrealizować składane wcześniej zapowiedzi. W roku 2016 spodziewamy się dalszego rozwoju, zarówno pod względem grona uczestników jak i liczby i wartości transakcji.

Przeczytaj także:

Artykuł

Autopay partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka

Autopay został partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Organizatorem akcji jest Instytut Humanites - Człowiek i Technologia.

15.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru produktu, zrezygnują z zakupów, gdy nie znajdą ulubionej formy płatności.

13.05.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej