03 Kwietnia
2017
powrót do informacji prasowych

Blue Media ułatwia szybkie zwroty

Shoplo, we współpracy z Blue Media, wprowadza usługę szybkich zwrotów, która usprawnia zarządzanie zwrotami zakupionych towarów.

Shoplo Płatności, działające w oparciu o licencję krajowej instytucji płatniczej Blue Media, pozwala na zwrot pieniędzy: całkowity i częściowy np. w przypadku, kiedy klient odesłał tylko część produktów z zamówienia oraz zmianę kanału zwrotu, np. w przypadku, kiedy klient nie korzysta już z danego banku, karty czy aplikacji.

Zarządzanie zwrotami możliwe jest bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego e-sklepu, działającego na platformie Shoplo. Sklep na liście sprzedanych pozycji znajduje daną transakcję, określa kwotę zwrotu, klika „zwróć” i gotowe. Co ważne, transakcja zostanie zwrócona tylko, jeśli została opłacona z wykorzystaniem Płatności Shoplo, a usługa nie działa dla innych systemów płatniczych, w tym usługi pobrania. W tym przypadku nadal trzeba zalogować się do systemu operatora czy wykonać samodzielnie przelew z banku.

- Rozmawiając z naszymi partnerami w ecommerce dostrzegliśmy, że jest duża potrzeba rozwiązania upraszczającego obsługę zwrotów – wyjaśnia Marcin Szczur z Blue Media. – Dzięki Płatnościom Shoplo, zwrot pieniędzy jest dużo łatwiejszy, a co więcej może być realizowany w czasie rzeczywistym oraz na zasadzie bezpośredniego rozliczenia („jeden do jednego”).

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, klient kupujący online ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i zobowiązuje się do zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni. Konsumenci doskonale zdają sobie sprawę ze swoich praw, a co więcej - mają one dla nich istotne znaczenie. Z raportu Blue Media „Jak płacimy w internecie” wynika, że dla 36 proc. kupujących online możliwość szybkiego i łatwego zwrotu towaru to jeden z kluczowych czynników, jakie biorą pod uwagę przy wyborze danego sklepu. 

- Każdego dnia konsekwentnie staramy się ułatwiać właścicielom e-biznesów funkcjonowanie w świecie e-commerce. Szybkie zwroty to kolejny ukłon w tę stronę. Wiemy, że praktycznie każdy sprzedawca ma do czynienia ze zwrotami, w związku z czym chcemy, by ten proces nie zabierał im wiele czasu. Od teraz to praktycznie 2-3 kliknięcia i pieniądze wracają na konto kupującego - bezpośrednio. Dzięki temu czujemy, że Shoplo Płatności stają się jeszcze bardziej konkurencyjne na rynku e-płatności – wyjaśnia Patryk Pawlikowski, CEO platformy Shoplo.com.

Kolejną nowością, którą Blue Media wprowadzi na platformie Shoplo, będzie usługa płatności ratalnych. Sklep, korzystający z Płatności Shoplo, będzie mógł włączyć ratalną metodę płatności dla swoich klientów bez nowej umowy czy dodatkowych prac programistycznych. Obsługa zwrotów dla rat również będzie możliwa bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego sklepu.

#ecommerce

#płatności online

#blue media