17 Sierpnia
2016
powrót do informacji prasowych

Millenialsi a finanse

Raport Blue Media o podejściu młodych Polaków do finansów.

Ponad połowa młodych Polaków stara się oszczędzać pieniądze. Posiadanie oszczędności, obok braku długów, jest dla nich najważniejszym wyznacznikiem sukcesu finansowego – wynika z badania Blue Media. 

Wbrew mitom, polscy millenialsi – czyli osoby urodzone w latach 80. i 90. – są rozsądni finansowo. W porównaniu do pokolenia swoich rodziców częściej posiadają oszczędności (53 do 44 proc.), a także chętniej inwestują swoje pieniądze (18 do 14 proc.) – wynika z badania Satisface dla Blue Media. 

Sukces finansowy wcale nie kojarzy im się z drogimi samochodami czy zagranicznymi wakacjami, ale z brakiem długów i kredytów oraz posiadaniem oszczędności. Ważne są dla nich również wysokie zarobki.

Podobne wyznaczniki sukcesu finansowego wskazują ich amerykańscy rówieśnicy. Z tegorocznej analizy Facebooka* wynika, że aż 86 proc. amerykańskich millenialsów stara się oszczędzać pieniądze. Dla niemal połowy z nich, podobnie jak dla młodych Polaków, to właśnie brak długów i kredytów jest najważniejszym wskaźnikiem sukcesu finansowego.

Marzenie o własnym M

To, co wyraźnie wyróżnia dzisiejszych 20- i 30-latków od starszego pokolenia, to potrzeba posiadania własnego mieszkania. Dla niemal połowy badanych młodych Polaków to bardzo ważny wyznacznik sukcesu finansowego, podczas gdy dla starszego pokolenia ma znaczenie dla niespełna co trzeciego respondenta. 

Nie dziwi zatem, że oszczędzanie na własne mieszkanie deklaruje aż 16 proc. badanych młodych Polaków. Częściej oszczędzają oni tylko na wakacje (23 proc.) i na zabezpieczenie swojej przyszłości (45 proc.) Co ciekawe, na emeryturę wskazało zaledwie 2 proc. badanych.

- Młodzi Polacy bardzo rozsądnie podchodzą do zagadnień związanych z pieniędzmi. Mają nie tylko swoje plany i marzenia finansowe, ale realnie potrafią też ocenić swoje możliwości. W porównaniu do starszego pokolenia Polaków, są także bardziej zainteresowani samodzielnym zarządzaniem swoimi finansami – zwraca uwagę Anna Maraś z Blue Media, odpowiadająca za serwis finansów osobistych bm.pl.

* Analiza Facebooka: Millennials and Money: The Unfiltered Journey – https://insights.fb.com/2016/01/25/millennials-mon...

#Blue Media

#bm.pl

#millenialsi

#badanie