22 Sierpnia
2016
powrót do informacji prasowych

O czym marzą Polacy?

Raport Kokos.pl na temat marzeń Polaków.

Polacy nie marzą o nowym samochodzie czy telefonie, ale o podróżach i odpoczynku. Dodatkowe 5 tys. zł z chęcią wydaliby na wycieczkę, bo to właśnie brak pieniędzy uważają za przeszkodę w realizacji marzeń – wynika z badania Kokos.pl.

82 proc. Polaków deklaruje, że ma jakieś marzenia. Najpopularniejsze z nich to podróże (32 proc.), wyższe zarobki (25 proc.), odpoczynek (19 proc.) i własne mieszkanie/dom (18 proc.) – wynika z badania przeprowadzonego przez Satisface dla Blue Media, operatora platformy finansów społecznościowych Kokos.pl. 

Kobiety częściej marzą o wakacjach i remoncie mieszkania, mężczyźni o zakupie samochodu lub motoru i sprzętu sportowego. Osoby młodsze chciałyby więcej zarabiać, częściej podróżować, mieć lepszą pracę, własny biznes i mieszkanie. Starszym bardziej zależy na zdrowiu i remoncie mieszkania. 

- Młodzi z tzw. pokolenia millenialsów chcą przede wszystkim podróżować – dla nich ważne jest przeżywanie, odpoczynek od codzienności, zwiedzanie nowych miejsc. Często pracują tylko po to, by zdobyć pieniądze na fantastyczny urlop – zauważa Joanna Tokarska z Kokos.pl.  

Niewielu z badanych przyznało, że marzy o własnym rozwoju, dzieciach lub wnukach czy o miłości. Wyżej niż potrzeby emocjonalne znalazł się sprzęt AGD i RTV oraz własny pojazd.

It's all about the money 

Co stoi na przeszkodzie w realizacji marzeń? Przede wszystkim brak pieniędzy – tak uważa 58 proc. ankietowanych. Na finanse skarżą się głównie młodzi oraz mieszkańcy małych i średnich miast. Kolejną przeszkodą jest brak czasu (41 proc.) Kobiety częściej niż mężczyźni wśród powodów podają pracę (12 proc.) i konieczność dbania o rodzinę (19 proc.).

Gdyby Polacy dostali dodatkowe środki pieniężne, wydaliby je właśnie na realizację marzeń – niemal czterech na dziesięciu Polaków otrzymane 5 tys. zł przeznaczyłoby na wycieczkę. Co czwarty wykorzystałby tę kwotę na drobne przyjemności, a co piąty na remont mieszkania. Są i tacy (13 proc.), którzy odłożyliby spełnianie marzeń na dalszy plan, a dodatkowe środki zaoszczędzili. 

Wyniki badania pokrywają się z naszymi obserwacjami. Pieniądze na remont czy wakacje, szczególnie w sezonie letnim, to jedne z popularniejszych kategorii pożyczek na Kokos.pl – komentuje Joanna Tokarska z portalu pożyczek społecznościowych.

#Kokos.pl

#marzenia

#badanie

#raport